XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Fiat umacnia się w Azji

Fiat umacnia się w Azji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Włosi szukają nowych partnerów w Chinach. Myślą też o kolejnych fabrykach w Indiach, gdzie działają z grupą Tata .

Deklarację taką złożył szef koncernu Sergio Marchionne na konferencji motoryzacyjnej w Delhi. Fiat, który w Państwie Środka odnosi znacznie skromniejsze sukcesy niż konkurencja, zwłaszcza Volkswagen i General Motors, "rozmawia z pewną liczbą potencjalnych partnerów w Chinach" - dodał. Wcześniej przyznał, że jego firma popełniła na tym rynku kilka błędów, pisze "Rzeczpospolita".

Wg branżowego "Automotive News" Fiat prowadzi rozmowy z Guangzhou Automobile Industry Group. Marchionne wyjaśnił, że może to być jeden z partnerów, Chińczycy natomiast odmówili komentarza. Włosi mają już umowę z czwartym w Chinach koncernem motoryzacyjnym Chery Automobiles o spółce joint venture, która ma zacząć produkcję w przyszłym roku. Rzecznik Chery stwierdził, że rozmowy Fiata z konkurencją nie wpłyną na umowę, ale nie był pewien terminu uruchomienia produkcji.

Ponadto filia ciężarówek Iveco ma dwie spółki joint venture z SAIC Motor z Szanghaju oraz z Chongqing Heavy Vehicle Group. Wcześniej Włosi mieli w tym kraju poważne problemy, bo chiński koncern Great Wall podrobił produkowaną w Tychach pandę, auto, którego Fiat nie zamierzał wprowadzać na ten rynek, podaje "Rz".

Prezes Fiata przyznał też, że w Chinach w jego firmie pojawiły się problemy. Olimpiada i spadek zaufania konsumentów chińskich przyczyniły się do zmniejszenia sprzedaży w sierpniu o 10% - Zagrożony jest więc plan osiągnięcia do 2010 roku 300 tys. sprzedanych pojazdów - ocenił Marchionne. W tej sytuacji potrzebni są nowi partnerzy do nadrobienia opóźnień.

Zdaniem analityków włoski koncern jest nadal nowicjuszem w Państwie Środka w porównaniu z innymi zagranicznymi konkurentami. Aby osiągnąć zakładany poziom sprzedaży, potrzebuje tam stabilnego partnera. Jednak wg ekspertów nowe sojusze grupy z Turynu w Chinach pozwolą jej zwiększyć sprzedaż w regionie notującym duży wzrost w sytuacji zastoju w Europie. Marchionne bardzo liczy zwłaszcza na kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).

Włosi mają także plany rozwoju produkcji na innym azjatyckim rynku - w Indiach. Koncern zawiązał tam już spółkę z Tata Motors. Teraz ma w planie nawiązanie współpracy z dwoma, trzema podobnymi partnerami.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Fiat umacnia się w Azji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!