Nowy szef Fiata na Europę, Alfredo Altavilla, stoi przed wieloma trudnymi wyzwaniami, których realizację zlecił mu prezes Sergio Marchionne.
Wśród najważniejszych zadań znalazło się podjęcie ryzyka przekształcenia Fiata z marki masowej, z kompletem modeli większości segmentów w producenta modeli rentownych z gamą opartą na rodzinie 500 i Panda. Kolejnym niełatwym wyzwaniem jest przywrócenie europejskich operacji Fiata do równowagi finansowej w latach 2015-2016. Prognoza na rok 2012 mówiła ostatnio o stracie rzędu 700 mln euro. Altavilla musi też zająć się kolejną próbą ożywienia sportowej marki Alfa Romeo. Mówi się też o oparciu marki Lancia na subkompakcie Ypsilon (produkowanym w Tychach) oraz na większych modelach Chryslera, importowanych z Ameryki Północnej. Ograniczenie gamy "włoskiej" Lancii do modelu Ypsilon, znajduje uzasadnienie w rynkowej rzeczywistości. Marka w 80% sprzedaje się w Włoszech, a przeszło połowa wydań to właśnie model wytwarzany w fabryce Fiat Auto Poland.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat w Europie: same trudne zadania