PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy dealerskie AD 2008

Autor: IBRM Samar, DCG Dealer Consulting
18-11-2008 20:56

Podczas III Konwencji Polskich Dealerów Samochodów ogłoszono po raz drugi listę największych polskich grup dealerskich i dealerów samochodów Top 50. Raport został przygotowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar oraz firmę doradczą DCG Dealer Consulting pod patronatem Polskiej Izby Motoryzacji (PIM).

Na podstawie list Top 50 (swoje listy mają m.in. USA, Wlk.Brytania, Włochy czy Holandia) obliczany jest przede wszystkim wskaźnik konsolidacji rynku, czyli procentowa wielkość sprzedaży 50 największych firm w stosunku do całego rynku. W okresie, którego dotyczy lista (wrzesień '07 - sierpień '08) wskaźnik ten praktycznie się nie zmienił. W roku 2007 wyniósł on 31,16%, a w roku bieżącym wzrósł o 0,27% do 31,43%.
Także wzrost sprzedaży całego rynku w tym okresie (13,95%) był tylko nieznacznie niższy od wzrostu sprzedaży firm z listy, który wyniósł 14,95%. W pierwszej dziesiątce jest aż 8 wielomarkowych grup dealerskich, w całej pięćdziesiątce takie firmy stanowią dokładnie 50%, w skali całego rynku jedynie około 5-6%.

Ostatni okres nie był najlepszy dla większości dużych dealerów, którzy znajdują się na liście Top 50. Spośród 43 dealerów, którzy byli na liście ubiegłorocznej, aż 31 miało niższy wzrost sprzedaży niż średnia dla całego rynku, a 10 nawet spadek sprzedaży w stosunku do ub.okresu. Najwyższy zanotowany spadek sprzedaży wśród dealerów z listy wyniósł aż 34,2% (Toyota Bielany). Jest to jednak dealer opierający swoją sprzedaż głównie na dużych klientach flotowych, gdzie jeden kontrakt może zdecydować o ogromnych wahnięciach sprzedaży w górę czy w dół.

Jedynie 12 dealerów z listy zwiększyło procentowo swoją sprzedaż bardziej niż średni wzrost całego rynku. Najwyższe wzrosty sięgały 50-60% (grupa Magro, Zasada SA), ale wynikały głównie z pozyskania do struktury nowych obiektów. Największy wzrost sprzedaży osiągnięty na bazie tych samych obiektów co w ub.roku wyniósł 41,2% (Dixi-Car).

Jeśli spojrzeć na listę Top 50 pod względem marek samochodów, to największym przegranym jest Peugeot. Wśród czterech firm dealerskich, które wypadły z listy, aż dwie to jednomarkowe salony tego francuskiego producenta. Peugeot stał się w ten sposób drugą na liście (obok Hondy) marką z pierwszej dziesiątki sprzedaży, która jest reprezentowana jedynie przez dealerów wielomarkowych, z tym, że Honda nie miała swojego reprezentanta także w roku ubiegłym.

Nie był to też najlepszy rok dla największych dealerów Toyoty. Czterech z pięciu dealerów będących na listach w 2007 i 2008 roku zanotowało nominalny spadek sprzedaży.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.