Ford ku lepszej jakości

Ford ku lepszej jakości
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ford próbuje odbudować zaufanie klientów do poziomu technicznego swoich aut. Koncern zaczął stosować nową technologię, która pozwala identyfikować usterki zanim jeszcze samochód zostanie zbudowany.

Marka od dawna boryka się z problemem klientów, którzy utracili wiarę w zdolność firmy do produkowania niezawodnych pojazdów. Dlatego też koncern obiecuje teraz, że małe auta, które na rynku pojawią się w ciągu kilku najbliższych lat, będą sprawiać swoim właścicielom znacznie mniej problemów w ciągu pierwszych trzech miesięcy użytkowania niż modele oferowane przez inne firmy.

Jak pisze "Dziennik" Ford zobowiązał się, że nowe kompaktowe i subkompaktowe modele, które na rynek trafią w 2010 r., pod względem jakości pokonają ofertę konkurencji w tym segmencie rynku.

Bennie Fowler, wiceprezes Forda ds. jakości globalnej założył, iż liczba problemów z jakością - znana w branży jako "rzeczy, które źle poszły" - znajdzie się na poziomie 800 na 1000 samochodów, czyli znacznie poniżej średniej dla tej gałęzi gospodarki. "Rzeczy, które źle poszły" to kategoria, do której zalicza się szereg skarg konsumenckich włącznie z faktycznymi usterkami - rzeczami, które nie działają poprawnie - oraz z elementami, które nie odpowiadają klientowi, jak np. hałas wywoływany przez wiatr. W ub.r. Ford notował 1058 problemów w przeliczeniu na 1000 małych samochodów. Średnia dla branży wynosi 1512.

"Dziennik" pisze, że Ford, General Motors oraz Chrysler były w stanie znacząco poprawić jakość oferowanych samochodów po wielu latach pozostawania w tyle za m.in. Toyota czy Honda. Jednakże wielu klientów wciąż wyraża wątpliwości co do jakości aut koncernu z Detroit, co wskazuje na sporą przepaść pomiędzy tym, jak pojazdy sprawdzają się w rzeczywistości, a tym, jak postrzegane są samochody Forda. Aby podnieść jakość aut, Ford zatrudnił armię pracowników, których zadaniem jest wychwytywanie problemów zanim jeszcze samochód trafi do salonu.

Kolejnym przejawem obrania przez Forda nowego kierunku, jest raport oceniający relacje pomiędzy producentami samochodów, a dostawcami komponentów. Wynika z niego, że w tym roku Ford poczynił pod tym względem spore postępy. Raport Working Relations Study przygotowywany przez Planning Perspectives, firmę z Birmingham (Michigan), pokazuje, że zaopatrzeniowcy wolą pracować z koncernem Ford niż z jego najbliższymi rywalami w USA. Mimo to Ford zostaje w tyle za Toyotą i Hondą. Obie te firmy są ex aequo wskazywane w Ameryce Północnej jako preferowany producent samochodów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ford ku lepszej jakości

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!