Ford opracował technologię, która zapobiega nieumyślnemu przekroczeniu dozwolonej prędkości jazdy. Regulowany ogranicznik szybkości pozwala zaprogramować maksymalną prędkość jazdy w zakresie 15 - 170 km/h. W tym celu prowadzący korzysta z przycisku umieszczonego na kierownicy.
W 2011 r. Ford sprzedał ponad 220 000 samochodów wyposażonych w tę technologię, co czyni ją najchętniej wybieranym systemem wspomagającym kierowcę w gamie modelowej marki. 86% nabywców Forda Mondeo poprosiło o zainstalowanie w swoim aucie regulowanego ogranicznika prędkości. W przypadku klientów, który wybrali modele S-MAX i Kuga odsetek wyniósł odpowiednio 85 i 83%.
W całej Europie jest ok. 35 000 fotoradarów; we Francji 1 895 stacjonarnych i 933 przenośnych, natomiast we Włoszech 5 636 stacjonarnych. Tylko w Wlk. Brytanii urządzenia te wygenerowały w latach 2008 i 2009 przychód rzędu 87 mln funtów.
Torsten Wey, ekspert ds. technologii, Ford of Europe. - Opracowany przez Forda regulowany ogranicznik prędkości pozwala kierowcy skupić się na drodze, a nie na ciągłej obserwacji wskazań prędkościomierza.
Regulowany ogranicznik prędkości montowany jest również w Fordach: Focus, C-MAX i Grand C-MAX oraz Galaxy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ford : ogranicznik kontra fotoradar