Ford przegrywa z konkurencją na rynku samochodów autonomicznych

Ford przegrywa z konkurencją na rynku samochodów autonomicznych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ford planował udostępnić konsumentom pierwszy w pełni autonomiczny model samochodu do 2021 roku. Nowy szef koncernu bardziej realistycznie podchodzi do tematu i oddala ten termin. Wszystko przez opóźnienie technologiczne Forda w stosunku do konkurencji rynkowej.

- Autonomiczne samochody nie zastąpią tradycyjnych, dadzą natomiast odpowiedź na potrzeby, których tamte nie mogą zrealizować. Technologia musi działać w służbie rynku - mówi nowy szef Forda Jim Hackett cytowany przez amerykański dziennik "Wall Street Journal".

Na sponsorowanym przez Forda sympozjum dotyczącym przyszłości rozwoju miast, Hackett oddalił termin oddania pierwszych w pełni autonomicznych samochodów poza wskazywany przez swojego poprzednika - Marka Fieldsa - 2021 rok.

Za poprzedniego kierownictwa, Ford planował udostępnić konsumentom pierwszy w pełni autonomiczny model samochodu do 2021 roku, stopniowo wdrażając automatyzację w kolejnych seriach pojazdów. Według Hacketta, tak się nie stanie - opóźnienie spowodowane jest faktem opóźnienia technologicznego w stosunku do konkurencji rynkowej Forda, szczególnie tych firm, które oferują swoim użytkownikom bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania systemowego. To właśnie infrastruktura systemowa jest jednym z głównych wyzwań, jakie stoją przed Fordem. W autonomicznych samochodach odpowiada ona za wszystko - od komunikacji, po współpracę złożonych podzespołów.

Po objęciu kierownictwa przez Hacketta, Ford przechodzi przez trwający sto dni audyt działań prowadzonych przez firmę, mający na celu usprawnienie formułowania nowych strategii rozwoju oraz cięcie zbędnych kosztów. Nowy szef chce poprowadzić Forda w kierunku szybszego podejmowania kluczowych decyzji i większej elastyczności na konkurencyjnym rynku samochodów autonomicznych.

Według niego, rynek ten charakteryzuje "ścisły związek pomiędzy rozwojem technologii samochodów autonomicznych, a rozwojem technologii systemów, które im towarzyszą" - cytuje "WSJ". "Podczas dokonywanego w firmie audytu przekonałem się, że dla Forda kluczowy będzie balans pomiędzy nimi" - dodaje Hackett.

Szef koncernu motoryzacyjnego zastąpił na stanowisku szefa Forda Fieldsa w maju, po tym jak zarząd zdecydował o odsunięciu go od pełnienia funkcji ze względu na brak spójnej i klarownej strategii rozwoju firmy i konkurencji z gigantami Doliny Krzemowej, takimi jak Alphabet czy Uber, którzy również definiują rynek samochodów autonomicznych.

Według Hacketta, największym wyzwaniem stojącym przed Fordem jest zrozumienie, jak technologii samochodów autonomicznych chcą używać konsumenci i jak ją rozumieją. "Przed nami dużo pracy" - konkluduje wskazując równocześnie, że pod jego kierownictwem Ford będzie starał się zredefiniować sposób, w jaki postrzega się rozwój technologii pojazdów autonomicznych i ich praktyczną stosowalność.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ford przegrywa z konkurencją na rynku samochodów autonomicznych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!