Podczas finału UEFA Champions League (piłkarska Liga Mistrzów: Bayern Monachium - Borussia Dortmund), Ford wystartuje z nową europejską kampanią reklamową, która ma koncentrować się na niedrogich, markowych technologiach przyjaznych dla użytkownika. Kampania ma być jednym ze środków do celu jakim jest powstrzymanie załamania sprzedaży i rentowności w Europie.
Pojedynczne elementy kampanii skupiać się będą na wybranych technologiach w poszczególnych modelach, np. zdolności wykorzystania smartfona do synchronizacji komunikacji i rozrywki w Fordzie Fiesta. Ogólnym celem jest dotarcie do odbiorców w wieku 18-44-lat, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet i najmłodszych osób w grupie wiekowej, ponieważ ci konsumenci są bardziej skłonni do zmiany opinii nt. marki, mówi Gaetano Thorel wiceprezes ds. marketingu Ford of Europe.
Ogólnie rzecz biorąc, Ford planuje zwiększyć swój budżet reklamowy dla Europy - zwłaszcza dotyczy to obecności na platformach cyfrowych, w tym w mediach społecznościowych.
Ford chce odwrócić niekorzystny trend w Europie, który wg szacunków może wyrazić się stratą ponad 1,5 mld euro w 2013 r. Do marca, sprzedaż Forda na Starym Kontynencie spadła o 20% do 224 883 szt., podczas gdy cały rynek spadł o 10% do 3,1 mln szt., wg danych stowarzyszenia ACEA.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ford: reklamą w kryzys