PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ford z Alibabą będzie sprzedawać samochody w internecie

Autor: wnp.pl/PAP
06-12-2017 21:08
Ford z Alibabą będzie sprzedawać samochody w internecie
Fot. mat. pras.

Ford Motor najprawdopodobniej w czwartek podpisze umowę z holdingiem Alibaba, która pozwoli koncernowi na sprzedaż samochodów w Chinach za pośrednictwem należącej do Alibaby internetowej platformy zakupowej Tmall - poinformowała w środę agencja Reutera.

  • Umowa z Alibabą ma umożliwić Fordowi zajęcie korzystnej pozycji na wschodzącym, chińskim rynku poprzez zwiększenie sprzedaży samochodów za pomocą internetu.
  • Samochody kupione przez platformę Tmall będą dostarczane przez dilerów Forda.
  • Również oni będą świadczyli usługi serwisowania dla tych aut.
Reprezentanci obu firm, w tym dyrektor wykonawczy Forda - Bill Ford Jr. i obecny szef koncernu Jim Hackett, mają pojawić się w czwartek w Hangczou we wschodnich Chinach, aby podpisać list intencyjny zawierający ramy dla przyszłej współpracy.

Jak informują źródła zaznajomione ze sprawą, umowa z Alibabą ma umożliwić Fordowi zajęcie korzystnej pozycji na wschodzącym, chińskim rynku poprzez zwiększenie sprzedaży samochodów za pomocą internetu.

Doniesienia potwierdził rzecznik Forda - Mark Truby, mówiąc że firma istotnie planuje w czwartek w Hangczou ogłosić ważne decyzje, odmówił jednak bardziej szczegółowych komentarzy, podobnie jak rzeczniczka holdingu Alibaba - Crystal Liu.

Według źródeł cytowanych przez Reutersa, samochody kupione przez platformę Tmall będą dostarczane przez dilerów Forda. Również oni będą świadczyli usługi serwisowania dla tych aut.

Ford będzie również dysponował możliwością skorzystania z najnowszej propozycji sprzedażowej platformy Tmall - wielopoziomowego parkingu będącego jednocześnie sklepem, który firma nazywa "automatem do sprzedaży aut". Klienci, którzy zechcą za jego pośrednictwem dokonać zakupów, będą mogli uprzednio przejrzeć ofertę na swoim telefonie komórkowym i zadecydować o zakupie danego modelu, bądź o chęci skorzystania z jazd próbnych.

Platforma Tmall pozwoli klientom bez zadłużenia zakupić samochód z 10-procentowym wkładem własnym i pozostałą kwotę uregulować w systemie ratalnym za pośrednictwem należącego do Alibaby programu Alipay.

Według Forda, takie rozwiązanie nie powinno być problematyczne dla dilerów samochodowych związanych z marką, bo dzięki platformie Tmall wciąż będą zarabiali na serwisowaniu pojazdów.

Eksperci rynku motoryzacyjnego twierdzą jednak inaczej i zwracają uwagę na fakt, że sprzedaż internetowa może zagrozić dilerom, jeśli jej udział na rynku motoryzacyjnym wzrośnie.

Zdaniem cytowanych przez Reutersa źródeł, analityka danych i wykorzystanie jej w planowaniu sprzedaży nie jest mocną stroną Forda. Przez współpracę z Alibabą koncern ma szansę nadrobić swoje braki w tej dziedzinie w stosunku do konkurencji.

Sprzedaż samochodów w internecie w Chinach wciąż raczkuje - jak wskazują rynkowe analizy, klienci myślący o zakupie nowego auta chcą mieć możliwość zobaczenia, dotknięcia i poprowadzenia samochodu przed dokonaniem transakcji. Tmall, oferując możliwość testowania samochodu zamówionego w internecie, może rozpocząć popularyzację sprzedaży aut w sieci.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 888 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

580 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.