Formuła 1 bez BMW

Formuła 1 bez BMW
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zespół BMW Sauber po zakończeniu bieżącego sezonu wycofuje się z Formuły 1. Decyzję ogłoszono podczas specjalnej konferencji prasowej w Monachium, na której pojawił się prezes BMW Norbert Reithofer wraz z dyrektorem sportowym BMW Sauber Mario Theissenem.

BMW Group nie będzie brało udziału w wyścigach Formuły 1 po zakończeniu sezonu 2009. Uwolnione w ten sposób zasoby zostaną przekazane na rozwój nowych technologii napędu oraz projektów z zakresu zrównoważonego wzrostu. BMW będzie nadal aktywnie wspierało inne sporty motorowe. Ta ważna decyzja została podjęta wczoraj podczas spotkania członków zarządu.

- Była to dla nas trudna decyzja, jednak podjęliśmy ją z myślą o strategicznej restrukturyzacji firmy - wyjaśnia dr Norbert Reithofer, prezes BMW AG. - Jakość premium będzie coraz częściej definiowana przez pryzmat zrównoważonego wzrostu oraz kompatybilnosci ekologicznej, a to właśnie w tych dziedzinach pragniemy pozostać liderem. Zgodnie z firmową strategią Number ONE, stale oceniamy wszystkie projekty i inicjatywy pod kątem rentowności i wydajności ekologicznej. Nasza kampania Formuła ONE nie promuje, więc w tak dużym stopniu tych założeń. Mario Theissen kieruje programem sportów motorowych BMW od 1999 roku. W tym okresie odnieśliśmy wiele sukcesów, w tym kilka w Formule 1. Chciałbym zatem serdecznie podziękować Mario Theissenowi oraz całemu zespołowi - powiedział Reithofer.
Dr Klaus Draeger, członek zarządu firmy BMW AG ds. rozwoju, powiedział: - Zespół BMW Sauber F1 potrzebował zaledwie trzech lat na osiągnięcie czołowej pozycji w Formule 1. Niestety, w sezonie 2009 nie udało się osiągnąć założonego celu, jednak nasza dziesięcioletnia obecność w tym sporcie motorowym nie była daremna. Formuła 1 w dużym stopniu wpłynęła bowiem na pracę naszych inżynierów rozwoju, pozwoliła wprowadzić w życie liczne technologiczne innowacje, a także wzmóc w nas ducha rywalizacji, który pomaga w tworzeniu samochodów seryjnych.

Obecnie, nie można jeszcze dokładnie określić skali prawdopodobnych redukcji miejsc pracy w Monachium i Hinwil. - Decyzję podjęliśmy wczoraj, więc na tym etapie nie mogę udzielić bliższych informacji - mówi Draeger. - Opracujemy i ocenimy kilka scenariuszy działania i zrobimy wszystko, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla pracowników w Hinwil oraz członków ekipy Formuły 1 w Monachium. Jesteśmy świadomi odpowiedzialności, jaka na nas ciąży, dlatego poinformujemy pracowników o dalszych krokach, jak tylko podejmiemy decyzję.

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport, komentuje: - Nie ulega wątpliwości, że wszyscy pracownicy z Hinwil i Monachium chcieliby kontynuować tę ambitną kampanię i udowodnić, iż sezon 2009 był tylko przejściową komplikacją po trzech udanych latach w Formule 1. Rozumiem jednak, dlaczego podjęto tę decyzję z korporacyjnego punktu widzenia. Skupimy teraz wszystkie nasze wysiłki na pozostałych wyścigach, a w duchu uczciwej rywalizacji postaramy się osiągnąć dobry rezultat w pożegnalnym sezonie.
BMW będzie nadal obecne w innych seriach sportów motorowych: BMW pojawi się na starcie wyścigów samochodów turystycznych, w programie Formula BMW, promującym młode talenty, w serii wyścigów długodystansowych ALMS (American Le Mans Series), w wyścigach wytrzymałościowych oraz w sportach, w których biorą udział nieznacznie zmodyfikowane samochody seryjne. Kontynuowane będą kampanie BMW Motorrad Motorsport na czele z serią Superbike World Championship.

BMW odniosło osiem zwycięstw w Formule 1 w latach 1982-1985 z zespołem Brabham. W 1983 r. w mistrzostwach kierowców zwyciężył Nelson Piquet (Brabham BMW). Ostatnia wygrana w bolidzie z legendarnym silnikiem turbodoładowanym przyszła w roku 1986 z zespołem Benetton. Podczas partnerstwa z Williamsem w latach 2000-2005 zespół odniósł dziesięć zwycięstw. BMW wywalczyło ogółem 19 zwycięstw w Grand Prix oraz 33 pierwsze pozycje startowe przed rozpoczęciem ery BMW Sauber F1 Team.

W swoim debiutanckim sezonie 2006, BMW Sauber F1 Team uplasował się na V miejscu w mistrzostwach konstruktorów. W roku 2007, niemiecko-szwajcarski zespół zajął II pozycję po wykluczeniu zespołu McLaren-Mercedes z klasyfikacji. W sezonie 2008 zespół zacięcie walczył o tytuł mistrzowski, jednak ostatecznie zakończył rywalizację na trzecim miejscu. 8 czerwca 2008 roku Robert Kubica wygrał pierwsze i jak dotąd jedyne Grand Prix w Kanadzie. Do tej pory zespół BMW Sauber F1 wywalczył jedną pole position (Kubica w Bahrajnie w 2008 r.) oraz 16 miejsc na podium. W obecnym sezonie zespół zajmuje VIII pozycję w klasyfikacji konstruktorów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Formuła 1 bez BMW

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!