Formuła 1 napędza strategię premium Pirelli

Formuła 1 napędza strategię premium Pirelli
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Formuła 1 to jedyne w swoim rodzaju zawody. Choć nie jest już postrzegana, jako trzecie, najważniejsze wydarzenie sportowe po Igrzyskach Olimpijskich i Pucharze Świata, ale jest nadal oczywistym liderem w rankingach częstotliwości, zasięgów i zróżnicowania emocji, które dostarcza widzom. W trakcie sezonu 2012, ponad 1,6 mld widzów śledziło wyścigi F1 dzięki telewizyjnym transmisjom, a ok. 5 mln miało okazję do oglądania rywalizacji na żywo, na trybunach wokół torów.

Pirelli był jednym z bardziej znaczących sponsorów, korzystającym z olbrzymiej ekspozycji przez ponad 30 tys. sekund czasu telewizyjnego. Dlatego ekspozycja i obecność marki w mediach cyfrowych wzmacniają strategię dominacji Pirelli w segmencie premium.

Wyniki badania rynku, przeprowadzonego przez Instytut GFK pod koniec 2012 r., wskazują na wpływ jaki obecność w Formule 1 ma na Wycenę Wartości Marki Pirelli. W rzeczywistości, badanie potwierdza, że ocena marki Pirelli sukcesywnie rośnie zarówno przy ocenie ideksu KPI, jak i szacownego wizerunku, w porównaniu z markami, które nie uczestniczą w rywalizacji Formuły 1. Np. Rozpoznawalność Marki Pirelli wzrosła dwukrotnie wśród osób śledzących Grand Prix, podczas, gdy atrybuty takie jak technologia, innowacyjność, jakość i skłonność do zakupu są między 30 a 50% wyższe wśród fanów wyścigów.

źródło: Pirelli
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Formuła 1 napędza strategię premium Pirelli

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!