Spółka Fiat Powertrain Technologies (FPT) Industrial zaprezentowała w Chinach nowy silnik Cursor 13 zamontowany w ciągniku siodłowym Genlyon 6x4 S100.
Jednostka Cursor 13 ma pojemność skokową 12,9 litra, 6 cylindrów w układzie szeregowym oraz 4 zawory na cylinder. Silnik spełnia wymagania normy Euro IV, które będą obowiązywać w Chinach od lipca 2013 r. Silnik jest gotowy na kolejne etapy ewolucji w zakresie czystości wydalanych spalin bez potrzeby zmian konstrukcyjnych. Przeprojektowanie silnika przyniosło efekty w postaci lepszej sprawności spalania, która została osiągnięta dzięki wysokiej wartości średniego ciśnienia w komorze spalania. W szczególności znaczące zmiany dotyczyły bloku silnika oraz głowic cylindrów, co zwiększyło sztywność konstrukcji oraz poprawiło zdolność chłodzenia.
W porównaniu z wersją europejską, opracowano i wyprodukowano w Chinach specjalny układ wtrysku paliwa common rail w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb użytkowników na rynku chińskim. Dzięki zastosowaniu specjalnej turbiny silnik Cursor 13, produkcji FPT Industrial może zapewnić maksymalną moc 480 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 2 200 Nm, który można w przyszłości bardziej zwiększyć dzięki solidnej budowie silnika.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.