Amerykańska Dana chce wykupić oddział brytyjskiego GKN za 6 mld USD. Transakcja, w wyniku której powstałby największy światowy producent systemów napędowych pojazdów, może odbić się na próbie wrogiego przejęcia GKN przez Melrose - podał w piątek Financial Times.
W ramach przygotowań do transakcji GKN zadecydowało o wydzieleniu produkującego napędy samochodowe oddziału Driveline z firmy dostarczającej części samolotowe dla takich firm, jak Airbus i Boeing. Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, Driveline połączy się z Daną, a akcjonariusze GKN zachowają 47,25 proc. udziałów w większej spółce. Ponadto Dana zapłaci GKN 1,6 mld dolarów. Powstała w wyniku transakcji grupa przyjmie na siebie również 1 mld dolarów deficytu emerytalnego GKN. Firmy spodziewają się, że po fuzji efekt synergii pozwoli zaoszczędzić im 235 mln dol. rocznie. Według Dany oszczędności na tym poziomie mają zostać osiągnięte w ciągu trzech lat, ale przełożą się na zyski już w pierwszym pełnym roku.
GKN stara się odeprzeć próbę wrogiego przejęcia prowadzoną przez brytyjską firmę inwestycyjną Melrose Industries, która złożyła w czwartek propozycję wykupu GKN za 7,4 mld funtów (10,2 mld dolarów). Prezes zarządu tej ostatniej spółki, Mike Turner, przekonywał akcjonariuszy do odrzucenia oferty, zarzucając jej zaniżanie wartości firmy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fuzja GKN i Dany - powstanie największy producent systemów napędowych