General Motors do końca 2018 r. sprzedał 200 tys. pojazdów elektrycznych

General Motors  do końca 2018 r. sprzedał 200 tys. pojazdów elektrycznych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern General Motors do końca 2018 r. sprzedał w Stanach Zjednoczonych 200 tys. pojazdów elektrycznych. Oznacza to, że w ciągu 15 miesięcy przestaną one korzystać z federalnej ulgi podatkowej na ich zakup w wysokości 7,5 tys. dolarów - podał serwis CNBC.

Zgodnie z obowiązującymi w USA przepisami federalnymi po sprzedaniu 200 tys. samochodów z napędem elektrycznym danego producenta ulgi podatkowe na ich zakup ulegają zmniejszeniu, a po upływie 15 miesięcy - wycofaniu. GM przekroczył wyznaczony limit w czwartym kwartale 2018 r. - podał serwis, powołując się na osobę znającą sprawę. Oznacza to, że od kwietnia 2019 r. ulga na ich zakup zostanie zmniejszona do 50 proc, w październiku do 25 proc., a w kwietniu 2020 r. - całkowicie wycofana.

Największy producent motoryzacyjny w USA sprzedał 200 tys. samochodów z napędem elektrycznym w ciągu 8 lat - podało CNBC.

Federalna ulga podatkowa ma na celu obniżenie cen pojazdów elektrycznych, które są droższe niż pojazdy z silnikami spalinowymi o podobnym zasięgu. Próg wycofywania ulgi został ustalony przez Kongres USA w 2009 r.

W lipcu 2018 r. pułap 200 tys. sprzedanych elektryków osiągnął inny amerykański koncern motoryzacyjny - założona przez Elona Muska firma Tesla. Z tego względu od 1 stycznia 2019 r. ulga na samochody Tesli została społowiona. W reakcji na to firma obniżyła ceny produkowanych samochodów w Stanach Zjednoczonych o 2 tys. dolarów.

Przeczytaj więcej: Po ogłoszeniu kwartalnych wyników sprzedaży, spadają notowania Tesli na giełdzie

Serwis przypomniał, że zarówno GM jak i Tesla próbowały przekonać Kongres do podniesienia lub rozszerzenia istniejącej ulgi. Jeszcze w marcu 2018 r. dyrektor generalna GM Mary Barra wezwała Kongres do wprowadzenia zmian, tłumacząc, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów firma zwiększyła produkcję modelu Chevrolet Bolt. Szefowa GM powtórzyła tę prośbę podczas grudniowej wizyty na Kapitolu.

GM zapowiedział w listopadzie podwojenie środków przeznaczonych na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych w ramach restrukturyzacji, która obejmuje zakończenie produkcji w pięciu północnoamerykańskich fabrykach. GM ogłosił także, że do marca 2019 r. zaprzestanie produkcji hybrydowego Chevroleta Volta.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: General Motors do końca 2018 r. sprzedał 200 tys. pojazdów elektrycznych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!