Kiedy wprowadzono kabinę do ciężarówek Globetrotter na rynek, Volvo liczyło na sprzedaż kilkuset sztuk rocznie. Ale niszowy - jak początkowo sądzono - produkt okazał się być sukcesem. 30 lat od premiery rynkowej, 9 na 10 nowych ciężarowych Volvo FH to pojazdy z kabiną Globetrotter.
Kabina Globetrotter została zaprojektowana w celu zaoferowania bezpieczniejszej opcji w przypadku realizacji zadań transportowych na duże odległości. Wolumen przewozów pomiędzy Europą Zachodnią i Wschodnią regularnie zwiększał się w latach 70. ub. stulecia. Podróże trwały po kilka, nawet kilkanaście dni, a w trasę udawało się dwóch lub więcej kierowców, prowadząc pojazd na zmianę. Często, jedynym dostępnym sposobem na wypoczynek w kabinie były montowane na jej dachu nadbudówki z tworzywa sztucznego, co było rozwiązaniem pozostawiającym wiele do życzenia w kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Volvo zdecydowało, że zaoferuje bezpieczniejsze i bardziej komfortowe rozwiązanie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Globetrotter ma 30 lat