PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GM ciągle na czele - Toyota druga

Autor: Rzeczpospolita
24-01-2008 10:42
GM ciągle na czele - Toyota druga

General Motors utrzymał pozycję światowego lidera. Japończycy przegrali ten wyścig o 3 tysiące aut!

Tydzień temu w Detroit prezes Toyoty Katsuaki Watanabe nisko się kłaniał i przyjmował gratulacje, podaje Rzeczpospolita. Szef firmy był przekonany - jak wszyscy wokół - że jego koncern odebrał General Motors pozycję lidera na światowym rynku motoryzacyjnym. Zmęczony prezes GM Rick Wagoner zapowiadał odbicie pierwszego miejsca już w tym roku.
Wczoraj okazało się, że GM pozostał jednak liderem, sprzedając o niespełna 3,5 tys. aut więcej niż Japończycy - czyli z dokładnością co do jednego pojazdu 9 369 524 sztuki. Toyota, która na początku stycznia informowała o sprzedaży w przybliżeniu 9,37 mln aut, skorygowała tę liczbę do 9,366 mln. Dla GM jest to wzrost o 3%, dla Toyoty o 6%, pisze Rzeczpospolita.

Dla amerykańskiego koncernu powodów do triumfu jest kilka - nie tylko utrzymanie palmy pierwszeństwa. Porażka w setną rocznicę istnienia byłaby dotkliwa, ale najbardziej liczy się to, że mimo bardzo trudnych warunków w USA - na głównym rynku GM - koncernowi z Detroit udało się osiągnąć drugi najlepszy wynik w historii. W 1978 r. firma znalazła nabywców na 9,55 mln aut.

Najlepsze rezultaty udało się Amerykanom osiągnąć na tych rynkach, których nie dotknął jeszcze światowy kryzys finansowy. W Chinach GM sprzedał ponad milion aut, a w Rosji podwoił sprzedaż, znajdując nabywców dla 258 tys. samochodów.

Dla GM sprzedaż poza USA stanowi ok. 59% całości. Koncern narzeka tylko, że praktycznie nie ma dostępu do obwarowanego barierami rynku japońskiego, gdzie naturalnie króluje Toyota. GM od kilku lat stara się zmniejszyć uzależnienie od rynku amerykańskiego, wiele inwestując za granicą, w tym w Polsce, Chinach i Rosji. W USA zamyka zaś fabryki. Gros inwestycji Toyoty to głównie rynek USA, chociaż buduje zakłady także w Indiach, Chinach i Rosji. Analitycy natomiast przewidują wzrost sprzedaży na całym świecie oprócz USA.

Ważna część batalii między GM a Toyotą rozegra się także w Polsce, pisze Rz. W kraju nad Wisłą w ub.r. znalazło się ok. 294 tys. chętnych na nowe pojazdy. To o ponad 2% więcej niż rok wcześniej. Zdaniem Carla Petera Forstera, prezesa GM Europe, Polska będzie w tym roku jednym z najważniejszych rynków dla tego koncernu. Forster nie ukrywa jednak, że niepokojący jest szybki wzrost kosztów pracy w naszym kraju. - Rozumiem, że płace muszą rosnąć i będą dążyły do zrównania z zarobkami w Unii, ale dzieje się to zaskakująco szybko - dodał. Najpopularniejszym autem Toyoty w Polsce jest yaris (11,7 tys. /2007 r.), a GM - astra (7,25 tys.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.