W 2012 roku na światowym rynku Grupa PSA Peugeot Citroen odnotowała zróżnicowane tendencje. Spadał (-8,6%) popyt na nowe samochody w Europie (30 krajów), a rozwijały się rynki w Rosji (+10,1%), w Chinach (+7,2%) i Ameryce Łacińskiej (+5,6%). W takim kontekście rynkowym Grupa PSA Peugeot Citroën zanotowała roczną sprzedaż montowanych samochodów na poziomie 2 820 000 szt., co oznacza spadek o 8,8%.
Liczona łącznie sprzedaż nowych samochodów i CKD Grupy PSA osiągnęła poziom 2 965 000 szt., co oznacza spadek o 16,5%. Odzwierciedla to wpływ globalnego kryzysu ekonomicznego na europejski rynek motoryzacyjny. Rynki Europy Południowej, gdzie tradycyjnie pozycja marek Peugeot i Citroën jest bardzo silna, ucierpiały najbardziej. We Francji rynek skurczył się o 13,3%, w Hiszpanii o 14,9%, a we Włoszech o 20,9%. Udział Grupy w rynku europejskim (30 krajów) w 2012 r. wyniósł 12,7%, w porównaniu do 13,3% rok wcześniej. Dodatkowym czynnikiem mającym negatywny wpływ na globalne wyniki było zawieszenie (II 2012), sprzedaży jednostek CKD w Iranie, związane z sankcjami gospodarczymi nałożonymi na ten kraj. W 2011 r. wielkość sprzedaży CKD w Iranie wyniosła 457 900 jednostek.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa PSA: tu wzrosty tam spadki