XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Grupa Renault z rekordową sprzedażą w Polsce w 2018 r.

Grupa Renault z rekordową sprzedażą w Polsce w 2018 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w Polsce. W 2018 r. zarejestrowano 64216 nowych aut marek Renault i Dacia - ponad 3 tys. więcej niż rok wcześniej. Udział grupy w rynku aut osobowych i dostawczych wzrósł o ok. 6 proc. do poziomu 10,7 proc.

  • Pięć samochodów produkowanych przez koncern zajęło pozycje lidera w swoich segmentach.
  • Renault Captur był najpopularniejszym crossoverem klasy B, Trafic - minibusem, a Master - samochodem dostawczym.
  • Dacia Duster w dalszym ciągu jest najchętniej kupowanym SUV-em z segmentu C, a model Dokker uzyskał pierwszą pozycję w zestawieniu kombi-vanów.

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano nieco powyżej 26 tys. aut osobowych Renault. Liderem sprzedaży był model Clio (8353 sprzedanych sztuk), drugie miejsce zajęło Renault Megane (5533 sztuk), a trzecie - linia Captur (3960 sztuk).

Pierwsza trójka odpowiadała za 70 proc. sprzedaży koncernu w tym segmencie. Wśród samochodów dostawczych Renault był liderem z udziałem w wysokości 15,7 proc., co oznacza wzrost o 26 proc w porównaniu z 2017 r.

Marka Dacia zajęła ósme miejsce pod względem wolumenu sprzedaży z niewielkim wzrostem udziału na polskim rynku. Najpopularniejszym modelem i liderem wśród SUV-ów pozostała Dacia Duster (9843 sztuk), druga pozycja powtórnie należała do modelu Sandero (6446 sztuk), a trzecia do Dokkera (3240 sztuk).

Dyrektor wykonawczy Renault w Polsce Tomasz Mróz zaznaczył, że celem na obecny rok jest utrzymanie pozycji marek grupy dzięki zeszłorocznym premierom samochodów i nadchodzącym prezentacjom siedmiu kolejnych modeli w 2019 r.

Na początku roku ukazał się najnowszy Renault Kadjar. W marcu zostanie zaprezentowana piąta odsłona Renault Clio, która będzie dostępna na jesieni. Poza nimi koncern planuje po trzy premiery samochodów dostawczych i osobowych w drugiej połowie roku.

Firma wskazała też na swoje ostatnie kroki w kierunku rozwoju marki Alpine w Polsce. 3 stycznia 2019 r. został otwarty salon Alpine Centre w Katowicach. Wśród dostępnych modeli znajdują się A110 Pure i Legende. Salon zrealizował już 20 z 30 otrzymanych dotychczas zamówień na auta.

Odpowiedzialny za prowadzenie marki Alpine w Polsce zastępca dyrektora Renault terytorium wschodniego ds. efektywności i rozwoju nowych projektów Andrzej Gemra zaznaczył, że produkcja modeli Alpine ruszyła w 2018 r., a zamówienia zbierane były jeszcze 2 lata wcześniej. Fabryka docelowo ma osiągnąć moce produkcyjne 5 tys. samochodów rocznie na globalny rynek. 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grupa Renault z rekordową sprzedażą w Polsce w 2018 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!