Ćwierć miliarda samochodów porusza się po europejskich drogach. Odpowiadają one za ponad 12% całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej. Wzrastająca liczba aut niestety powoduje również wzrost zanieczyszczeń. Z rury wydechowej każdego z nich, podczas jazdy wydobywa się ponad 2 000 różnych trujących związków, jednak normom emisji podlega tylko kilka z nich - tlenek węgla, węglowodory, tlenki azotu, a w przypadku silników wysokoprężnych także cząstki stałe. W związku z wyzwaniami związanymi ze zmianą klimatu, Unia Europejska jest zobowiązana do podwyższania wymogów ochrony środowiska. Podejmuje szereg różnych kroków, szczególną uwagę zwracając na sektor motoryzacyjny, gdyż transport drogowy, po produkcji energii elektrycznej, jest drugim źródłem największej emisji gazów cieplarnianych w UE.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GVO a emisja CO2