We współpracy z Audi Hella opracowała do nowego A4 Asystenta Zmiany Pasa. Zmniejsza on niebezpieczeństwo przeoczenia nadjeżdżających z tyłu pojazdów podczas manewru zmiany pasa.
Podstawą funkcjonowania Asystenta Zmiany Pasa są dwa zintegrowane w niewidoczny sposób w karoserii czujniki radarowe (24 Ghz), które po obu stronach auta wykrywają innych uczestników ruchu, zarówno znajdujących się za samochodem, jak obok niego czy w tzw. martwym punkcie. Czujniki działają w zakresie 50 m, a ich działanie jest w dużym stopniu niezależne od warunków pogodowych. Dzięki tak dużemu zasięgowi kierowca jest ostrzegany z odpowiednim wyprzedzeniem nawet przy dużych różnicach prędkości zbliżających się pojazdów.
Asystent Zmiany Pasa konstrukcji Helli jest stosowany w seryjnych pojazdach przez różnych producentów aut, europejskich i azjatyckich. Znalazł zastosowanie już w sześciu różnych typoszeregach samochodów, a wkrótce będzie montowany w kolejnych. Dzieje się tak, ponieważ opiera się na 24 Ghz, radarowych czujnikach, które są dopuszczone do stosowania na całym świecie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hella wprowadza Asystenta Zmiany Pasa