PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hossa na rynku części zamiennych

Autor: Rzeczpospolita
08-05-2008 07:12
Hossa na rynku części zamiennych

Na naprawę i utrzymanie aut Polacy wydają rocznie 15 mld zł Przeciętny kierowca zostawia w warsztacie samochodowym już ponad 950 zł. A będzie więcej.

Jak wynika z szacunków „Rzeczpospolitej”, tylko na wszelkiego rodzaju podzespoły do bieżących napraw silników, zawieszenia czy karoserii posiadacze samochodów wydali w ubiegłym roku ponad 12 mld zł.
Kolejne 2 mld zł poszły na opony, których wymiana jest co kilka lat niezbędna, a pół miliarda pochłonęły wydatki na oleje i smary. Łącznie daje to kwotę 14,5 mld zł – o 1,3 mld zł więcej niż w poprzednim roku. Oznacza to, że każdy właściciel samochodu wydaje na niezbędne naprawy i części eksploatacyjne 967 zł rocznie.

Wzrost wydatków na konserwację i naprawy pojazdów wynika z tego, że tylko w ubiegłym roku na drogach pojawiło się 1,3 mln samochodów (nowych i używanych). Według szacunków Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w Polsce jest zarejestrowanych około 15 mln aut osobowych. Tymczasem na złomowiska trafiło, według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, zaledwie 155 tysięcy sztuk wszelkich pojazdów, w tym także motorowerów i przyczep.

Według Alfreda Frankego, szefa firmy Motofocus zbierającej dane o rynku części zamiennych, większe zakupy części to nie tylko efekt sprowadzania coraz większej liczby starych samochodów zza granicy. Wzrasta też świadomość techniczna użytkowników. Jak ocenia Motofocus, częstotliwość profilaktycznych wizyt w serwisach wzrosła w ostatnim roku o połowę. Już 15 proc. wszystkich odwiedzin w warsztatach nie ma na celu naprawy, ale dbałość o maszynę. Według Alfreda Frankego może to być związane z coraz częstszymi akcjami darmowych sezonowych przeglądów stanu technicznego samochodów, a także rosnącą rolą serwisów autoryzowanych. Ludzie, którzy kupili pierwszy w życiu samochód, wybierając kilkuletni model sprowadzony z Zachodu, nie dokonują samodzielnie napraw, ale zdają się na profesjonalny serwis, co podnosi obroty warsztatów.

Nową tendencją na rynku części i akcesoriów jest rosnąca sprzedaż dodatków podnoszących walory auta. Według Ireneusza Rychlińskiego, szefa obsługi posprzedażnej w Dixi-Car, raszyńskim salonie Opla i Chevroleta, od niedawna rośnie zainteresowanie klientów zakupem oryginalnych akcesoriów samochodowych, np. bagażników dachowych czy rowerowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.