Wyprodukowana przez Alstom hybrydowa lokomotywa typu plug-in o mocy 1 000 KM, zastąpiła pojazd użytkowany dotychczas w zakładach Audi w Ingolstadt.
W zakładowych kolejach Audi pracuje 17 maszynistów. Odpowiadają oni m.in. za przyporządkowanie wagonów do hal. Codziennie, jedna zakładowa lokomotywa odbywa do 75 manewrów, a w ciągu roku pracuje średnio przez 3 800 godzin. Nowa lokomotywa nie emituje spalin, a w trybie jazdy elektrycznej może pracować przez 2 godziny. W przerwach, jej akumulator jest ładowany za pomocą wtyczki plug-in. W tym procesie wykorzystywany jest prąd wytwarzany bez emisji CO2 . Podczas jazdy, pracę lokomotywy wspiera silnik wysokoprężny. Lokomotywa hybrydowa jest także bardziej cicha od zwykłych pojazdów tego typu. Emituje o połowę mniej dwutlenku węgla (o 60 t w skali roku).
źródło: Audi