Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje produkcyjna wersja Toyoty Yaris HSD, czyli pierwszego na świecie samochodu segmentu B z pełnym napędem hybrydowym. Dzięki nowej konstrukcji napędu wnętrze Yarisa HSD zachowa funkcjonalność identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu.
Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie. Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100KM i wartość momentu obrotowego. Silnik spalinowy o pojemności 1.5 l, pracujący w cyklu Atkinsona, jest o 16,5 kg lżejszy i 10% mniejszy niż jednostka 1.8 znana z modelu Auris HSD. Silnik elektryczny ma o 20% mniejsze rozmiary. Moduł zarządzania mocą (Power Control Unit) jest o 12% mniejszy. Przekładnia jest mniejsza o 6%, oraz lżejsza o 12 kg w porównaniu do rozwiązań znanych z Aurisa HSD. Baterie niklowo wodorkowe oraz zbiornik paliwa zostały umieszczone pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik zachował swoją pełną pojemność, tak jak w wersjach tradycyjnych z silnikami spalinowymi.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowa Toyota Yaris: pierwsza w segmencie