Jeszcze w tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek hybrydowego Golfa pozwalającego załadować akumulatory ze standardowego gniazdka prądu. Model ten otrzyma oznaczenie GTE.
Silnik 1.4 TFSI rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 250 Nm w przedziale 1 750 - 4 000 obrotów. Z kolei silnik elektryczny praktycznie zaraz po starcie generuje maksymalny moment obrotowy 330 Nm. Moc maksymalna jednostki elektrycznej wynosi 75 kW, natomiast moc systemowa i łączny moment obrotowy to odpowiednio 204 KM i 350 Nm.
To ma wystarczyć, aby rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie ok. 8 sekundy i maksymalnie do prędkości ponad 200 km/h. Deklarowane zużycie paliwa ma wynieść przy tym średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g CO2 na km. Korzystając z napędu elektrycznego Golf GTE rozpędzi się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wyniesie 50 km.
źródło: Mototarget
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowy Golf na horyzoncie