Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie testują hybrydową wersję autobusu Solaris Urbino 12. Pojazd wyposażony w silnik elektryczny i spalinowy będzie kursować na linii nr 222 (Spartańska - Konwiktorska).
Z zewnątrz Hybrid 12 niczym nie różni się od autobusów z napędem Diesla. Całość jednostki napędowej umiejscowiona jest w tylnej części pojazdu w wieży silnika. Spalinową część układu hybrydowego stanowi Cummins ISBe o mocy 225 KM i pojemności 6,7 l, spełniający normę emisji spalin EEV. Poprzez automatyczne sprzęgło Cummins połączony jest z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 44 kW. Następnie zautomatyzowana 6-biegowa skrzynia Eaton, przekazuje napęd na tylną oś. Silnik elektryczny zasilany jest z czterech baterii litowo-jonowych, umieszczonych w podestach pod siedzeniami, w środkowej części pojazdu. Baterie magazynujące energię elektryczną o napięciu 340 V, ładowane są podczas hamowania autobusu, dzięki czemu nie wymagają zewnętrznych źródeł zasilania.
Niezależna firma badawcza IDIADA z Hiszpanii, przeprowadziła testy zużycia paliwa hybrydowego autobusu. W porównaniu z tradycyjnym spalinowym odpowiednikiem Solaris Urbino 12 Hybrid zużywa do 30% paliwa mniej.