Jednym z kolejnych etapów doskonalenia aut elektrycznych i hybryd typu plug-in (z możliwością podłączenia do zewnętrznego źródła energii) jest wprowadzenie ładowania bezprzewodowego. Koncerny Daimler oraz BMW nawiązały współpracę mającą na celu opracowanie i wdrożenie wspólnej technologii takiego ładowania. We wrześniu Mercedes-Benz wprowadzi na rynek model S 500 PLUG IN HYBRID - pierwszą luksusową limuzynę, która ma zużywać mniej niż 3 l/100 km.
System składa się z dwóch elementów: uzwojenia wtórnego zintegrowanego z podwoziem auta oraz uzwojenia pierwotnego, zabudowanego w podłodze np. garażu. Energia elektryczna jest przekazywana indukcyjnie, bez potrzeby podłączania kabla, a ładowarka ma moc 3,6 kW (wydajność na poziomie 90%). Koncerny Daimler i BMW zgodziły się na wspólne opracowanie i wdrożenie technologii bezprzewodowego ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych oraz hybrydach plug-in.
We wrześniu br. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek Klasę S 500 PLUG IN HYBRID o mocy 442 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowa limuzyna ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,2 s i pokonywać dystans 33 km bez udziału silnika spalinowego. Jej homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km (65 g CO2/km). Kluczowe znaczenie ma tu napęd hybrydowy z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6.
źródło: Mercedes-Benz
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydy z wtyczką, ale bez kabla