Hyundai Motor Company, największy producent samochodów w Korei Południowej, ogłosił że w 2014 roku globalna sprzedaż marki Hyundai wzrosła w porównaniu z 2013 r., m.in. dzięki wprowadzeniu na kluczowe rynki nowych modeli - takich, jak Sonata i Genesis. Niekorzystne czynniki zewnętrzne tj. umocnienie się koreańskiej waluty, spowodowały jednak niższy zysk w porównaniu do roku poprzedzającego.
Hyundai Motor sprzedał globalnie 4 961 877 samochodów (683 532 w Korei i 4 278 345 na pozostałych rynkach), co oznacza 4,8% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W Korei sprzedaż wzrosła o 6,7% natomiast na rynkach zagranicznych o 4,6%.
Hyundai Motor przewiduje, że niepewne warunki ekonomiczne wpływające na branżę motoryzacyjną utrzymają się także w bieżącym roku, na co będzie miał wpływ słabnący popyt i rosnące zagrożenia geopolityczne na rynkach wschodzących. Nasili się także konkurencja na globalnym rynku. Działając w niepewnym środowisku biznesowym, Hyundai zapowiada, ze skoncentruje się na wzmocnieniu konkurencyjności produktów.
W tym roku Hyundai Motor planuje sprzedać 5,05 mln samochodów - 690 tys. w Korei i 4,36 mln poza rodzimym rynkiem. Realizację założeń ma umożliwić wprowadzenie do sprzedaży nowych modeli i wzmożenie wysiłków w rozwoju innowacyjnych technologii - w tym - jak deklarują Koreańczycy - samochodów przyjaznych środowisku.
źródło: Hyundai
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hyundai sprzedał prawie 5 mln samochodów