W salonach Hyundaia jest już model IONIQ - samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. To pierwszy model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna. Wyjściowa wersja kosztuje w Polsce mniej niż 100 tys.zł.
Jako pierwszy w salonach marki pojawił się IONIQ w wersji hybrydowej, będący odpowiedzią na szybko zmieniający się styl życia współczesnych odbiorców. Napędza go nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105KM oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Baterie charakteryzują się brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność). Charakteryzuje je największa gęstość energii zmagazynowanej, tzn. że spośród tej samej wielkości akumulatorów dostępnych na rynku, akumulatory litowo-jonowo-polimerowe magazynują największą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny. Akumulatory są umiejscowione pod tylną kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również odpowiednio wykorzystać pojemność bagażnika wynoszącą 550 l.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hyundai wycenił model IONIQ