Inżynierowie Opla obiecują w tym przypadku emisję CO2 rzędu 136 g/km i zużycie paliwa ok. 5,2 l/100 km. Insignia ecoFLEX wykorzystuje Diesla 2.0 (160 KM i 380 Nm przy zastosowaniu funkcji overboost).
Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości CD do 0,26 i uczyniło model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, dokonano optymalizacji przełożenia przekładni głównej, 6.biegowej manualnej skrzyni biegów. Zastosowano również zaprojektowane na zamówienie opony Michelin Primacy HP.
W modelu zastosowano proces spalania "CleanTech" zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych dla możliwie najniższego poziomu emisji spalin i poprawy akustyki wnętrza dzięki kontroli spalania z wykorzystaniem elektronicznego układu zamkniętego, na bieżąco dostosowującego poziom wtrysku paliwa do poziomu spalania. Najniższe zużycie paliwa osiągane jest przy przestrzeganiu zaleceń dotyczących przełożeń, oznaczonych symbolem strzałki na desce rozdzielczej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Idea ecoFLEX trafiła do Insigni