PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ile za używany samochód?

Autor: EurotaxGlass's
07-09-2009 15:01

Doświadczeni użytkownicy samochodów wiedzą, że posiadacz auta jest szczęśliwy przeważnie dwa razy - w momencie jego kupna, a następnie sprzedaży. Przy czym momentowi sprzedaży towarzyszy przeważnie dyskomfort związany z uzyskaną ceną.

Jeśli podejść do zagadnienia profesjonalnie, należy zastanowić się jak postępować, aby kwota uzyskana przy sprzedaży auta nie była zaskoczeniem . Przede wszystkim należy podjąć racjonalną decyzję na etapie zakupu pojazdu. Kwestia ta dotyczy zarówno zakupu auta nowego jak i używanego. Racjonalność ta wiążę się bezpośrednio z ceną, za jaką będzie można odsprzedać samochód po założonym okresie użytkowania.
W większości przypadków, szukając informacji na temat wartości samochodu używanego, w pierwszej kolejności kierujemy się ku najpopularniejszym metodom, sprawdzając ceny samochodów używanych w Internecie lub ogłoszeniach prasowych. Analizując oferty sprzedaży zamieszczone w portalach internetowych, potencjalni klienci powinni zadać sobie pytanie, na ile cena zaproponowana w ogłoszeniu jest ceną wiążącą - transakcyjną.

Z analiz prowadzonych przez EurotaxGlass's, która zajmuje się określaniem wartości rynkowej pojazdów, jasno wynika, że kierując się ogłoszeniami nie uda się precyzyjnie i jednoznacznie określić kwoty, za jaką można sprzedać używane auto. Do tego celu potrzebne są profesjonalne notowania, które uwzględniają różnice pomiędzy cenami zakupu i sprzedaży.
Cena zakupu, określa kwotę jaką otrzyma się po decyzji o odsprzedaży pojazdu osobie lub firmie trudniącej się handlem samochodowym. Natomiast cena sprzedaży, utożsamiana z rynkową wartością samochodu, określa cenę jaką płaci klient "końcowy" kupując samochód używany, niezależnie czy pochodzi on bezpośrednio od właściciela czy też od pośrednika. Należy podkreślić, że cena sprzedaży jest zawsze wyższa od ceny zakupu. Cen zakupu nie znajdzie się ani w Internecie, ani w ogłoszeniach prasowych. Pomocne mogą być zatem profesjonalne systemy wycen.

Jest to szczególnie istotne, ponieważ różnica pomiędzy ceną zakupu, a ceną sprzedaży aut nie jest stała i zależy od wielu czynników, takich jak np. segment pojazdu, popularność na rynku, czy też wartość rynkowa. Dlatego dla każdego modelu różnica między tymi dwiema wartościami jest określana indywidualnie. Dla przykładu, porównując ceny zakupu i ceny sprzedaży samochodu Toyota Corolla z roku 2005, wyposażonego w silnik benzynowy o pojemności 1.6 (110 KM), spotkać się można z różnicą ok. 12 % wynoszącą 4 000 zł, gdzie cena zakupu jest na poziomie 29 700 zł, zaś sprzedaży 33 700 zł.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.