PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Import aut używanych hamuje sprzedaż nowych

Autor: PAP
07-11-2007 13:59
Import aut używanych hamuje sprzedaż nowych

Napływ aut używanych, częste zmiany przepisów oraz konsolidacja rynku, to najważniejsze czynniki mające wpływ na rynek dilerów samochodowych w Polsce - wynika z badania PricewaterhouseCoopers (PwC) i instytutu Samar.

Z badania wynika, że napływ aut używanych z zagranicy przyczynił się do zahamowania sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Coraz więcej dilerów, zauważając możliwości tkwiące w handlu samochodami używanymi, rozwija tę część działalności. Aż 88 proc. wszystkich respondentów przyznało, że sprzedaje również auta używane.
Analitycy PwC oceniają, że w perspektywie 5-7 lat liczba sprowadzanych z zagranicy samochodów używanych drastycznie spadnie. Ich zdaniem coraz więcej osób w Polsce będzie mogło sobie pozwolić na zakup auta w salonie.

Ponad połowa ankietowanych nie planuje w ciągu najbliższego roku zwiększenia liczby prowadzonych salonów. Natomiast 27 proc. z nich jest tym zainteresowanych, 22 proc. nie ma zdania na ten temat. Większość dilerów, którzy planują zwiększenie liczby prowadzonych salonów, chce to uczynić, wykorzystując własne środki finansowe. Co piąty planuje przejęcie salonów od innych dilerów.

Analitycy PwC uważają, że procesy restrukturyzacyjne, które już teraz można zaobserwować na tym rynku, w najbliższej przyszłości nabiorą tempa. Ich zdaniem restrukturyzacja rynku może przebiegać na kilka sposobów. Po pierwsze, będą przejmowani ci dilerzy, którzy popadli w tarapaty finansowe. Po drugie, silni importerzy mogą podejmować próby przejmowania salonów sprzedających ich samochody i wreszcie - ostatni możliwy scenariusz - to łączenie się kilku, podobnej wielkości dilerów.

Zdaniem analityków PwC konsolidacja rynku w początkowej fazie może doprowadzić do zmniejszenia się liczby graczy, ale w dalszej perspektywie liczba salonów na pewno się zwiększy.

Ponad połowa (54 proc.) ankietowanych salonów zarządzana jest w sposób tradycyjny, czyli funkcjonuje jako biznes rodzinny. 43 proc. dilerów korzysta z wykwalifikowanej kadry menedżerskiej.

Dilerzy prowadzący swoje salony, zgodnie z modelem biznesu rodzinnego rzadziej inwestują w rozwój swojej działalności poprzez zwiększanie liczby salonów lub przebudowę na wielomarkowe.

Jak wynika z badania, 54 proc. ankietowanych uważa, że w 2006 roku warunki finansowe prowadzenia działalności poprawiły się w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeśli chodzi natomiast o przewidywania poziomu sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat, to 48 proc. respondentów dostrzega duże możliwości wzrostu sprzedaży, a 42 proc. ocenia je jako średnie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.