Kryzys finansowy i spadek sprzedaży aut w Europie nie odstraszyły kolejnego producenta od wejścia na polski rynek. Do debiutu szykuje sie japońskie Isuzu. Polski oddział firmy Isuzu Benelux prowadzi rozmowy z dealerami i rekrutuje kadrę.
- Magnesem do zakupów będą utrzymujące się preferencje podatkowe, dające m.in. możliwość skorzystania z pełnego odpisu VAT przy zakupie auta - mówi Witkowski.
Rozpoczęcie biznesu od pickupów wydaje się nieco ryzykowne. Po hossie, ich sprzedaż w Polsce spada. W okresie I-IX 2008 na krajowy rynek trafiły 3 503 szt. Rok wcześniej sprzedano ich 3 795 szt.
Jacek Witkowski: - Nasza decyzja ma charakter strategiczny i nie opieramy jej na koniunkturalnych wahaniach. Isuzu od kilku lat stawia na Europę, w której było do tej pory słabo obecne. Japończycy weszli niedawno także do Rosji, są na Ukrainie, trwa budowa sieci sprzedaży m.in. w krajach bałtyckich, na Słowacji i w Czechach.
Na razie nie wiadomo, gdzie i ile będzie stacji dealerskich marki.
Isuzu Motors Ltd. z siedzibą w Tokio zajmuje się produkcją aut dostawczych, ciężarowych, terenowych, autobusów i silników. Roczna produkcja to ok. 700 tys. szt. Po sprzedaży udziałów przez General Motors firma kontrolowana jest obecnie przez Toyota Motor Corp.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Isuzu zbuduje sieć w Polsce