Wersja napędu na cztery koła w Jaguarze XF oraz XJ ujrzała światło dzienne. System AWD (All-Wheel Drive) został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli.
1,5 roku testów w w arktycznym klimacie - niskich temperaturach, śniegu i lodzie - pozwoliło inżynierom na bezkompromisowe zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia. Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi, jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności.
Symbioza napędu z systemem Jaguar Drive Control ma dawać nowy wymiar bezpieczeństwa na drodze, gdyż układy DSC oraz ABS pozwalają na kontrolę każdego koła indywidualnie. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy mają pozwolić na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.
Ponadto zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, otrzymując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny. Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia - Adaptive Dynamics - które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jaguary: XF i XJ zyskały napęd 4x4