PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak nie kupować samochodu

Autor: Puls Biznesu
08-07-2008 07:05

Planując zakup samochodu zastanawiamy się, o co spytamy w salonie czy u pośrednika. Jednak warto wiedzieć, że są pewne rzeczy, o których lepiej sprzedawcy nie wspominać. "Puls Biznesu" za magazynem "Fortune" radzi, jak nie popełnić błędu, negocjując warunki umowy.

Podstawowa zasada przy zakupie samochodu jest bardzo prosta: należy pamiętać, że nawet najuczciwszy czy najżyczliwszy sprzedawca musi skorzystać na transakcji. Im więcej zarobi, tym lepiej dla niego i jego pracodawcy. Z kolei priorytetem klienta jest oczywiście uzyskanie jak najniższej ceny za jak najlepszy towar – w tym przypadku samochód. Jako że interesy obu stron są rozbieżne dochodzi do negocjacji, do których warto się dobrze przygotować.
Oto kilka rzeczy, których nie należy mówić, jeśli zależy nam na korzystnym zakupie:

„Szalenie podoba mi się ten samochód”

Pod żadnym pozorem nie należy dać po sobie poznać, że auto przypadło nam do gustu. Zdaniem reportera Fortune przyznanie się do tego jest kardynalnym błędem; to tak, jakbyśmy podali hasło do naszego sejfu. Chwila słabości i nie ma szans na rabat. Reguła jest prosta: samochody, w których się nie zakochujemy, są na ogół dużo tańsze.

„Samochód jest mi potrzebny na już”

To prawdopodobnie nawet gorsze niż zauroczenie. Sprzedawca od razu zorientuje się, że skoro czas gra istotną rolę, to klient nie będzie przywiązywał wagi do szczegółów. Wie również, że nie będzie on jeździł po innych salonach, aby znaleźć lepszą ofertę. Co radzi Fortune? Nawet jeśli rzeczywiście liczy się każda minuta, lepiej udawać, że wcale nam się nie spieszy, aczkolwiek bylibyśmy skłonni do zakupu „nawet dzisiaj”, o ile oferta będzie atrakcyjna.

„Mam kiepską zdolność kredytową”

Autor artykułu uważa, iż wiele osób nie zna swej zdolności kredytowej i często ją zaniża. Tacy klienci są mile widziani przez dealerów, ponieważ ci drudzy skorzystają na wyższym oprocentowaniu kredytu zaciągniętego z ich pomocą. Aby zapobiec zbędnym kosztom, warto zrobić rozeznanie przed wizytą w salonie samochodowym. Doradca, który nie jest związany z punktem sprzedaży będzie bardziej obiektywny, a jego opinia przyda się w negocjacjach i ocenie oferty kredytu w salonie czy u dealera.

„Mój stary wóz jest na zewnątrz”

Jeśli, kupując nowe cztery kółka, chcemy w rozliczeniu pozbyć się starych, to sprzedawca zapewne poprosi o kluczyki, aby ocenić wartość używanego auta. Pomysł wydaje się dobry, bo to oszczędność czasu – klient robi rozeznanie, inny pracownik w tym czasie sprawdza jego samochód. Tyle że ta jazda próbna może się przedłużyć albo kluczyki mogą się „zawieruszyć”. Warto pamiętać, że daje to sprzedawcy więcej czasu na przekonanie klienta. A wiadomo: czas to pieniądz, więc lepiej, żeby działał na naszą korzyść.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.