Wobec licznych wątpliwości na temat fabryki Ispol (Isuzu Motors Polska), władze firmy przerwały milczenie i przekazały informacje obrazujące aktualną sytuację w spółce.
Wszystkie produkty wyposażone są w układ common rail oraz turbosprężarkę. Silniki te spełniają również najostrzejsze normy emisji spalin (Euro 4 i Euro 5) oraz charakteryzują się niską emisją CO2. Dzienna produkcja dotychczas oscylowała w granicach 500 jednostek.
W związku z rozpoczęciem produkcji nowych silników dla Nowej Astry podjęta została decyzja o zwiększeniu dziennej produkcji o ponad 30% do poziomu 664 silników. W firmie mają nadzieję, że tendencja zwyżkowa utrzyma się również w roku 2010.
Dla zwiększenia produkcji, niezbędne było również zwiększenie zatrudnienia. Od 10 września br. ilość pracowników w firme wrosła o 72 osoby, do poziomu 621 pracowników. Szefowie Ispolu mają również nadzieję, że możliwości jakie daje rządowy pakiet antykryzysowy, pozwolą firmie na efektywne wykorzystanie mocy produkcyjnych.
Podsumowując: w Polsce powstaje nie tylko Astra IV ale również jeden z jej wysokoprężnych napędów.