Volkswagen wprowadził na rynek nową Jettę. Model znany jest na całym świecie, sprzedano już ponad 9,6 mln egz. Z długością 4,64 m (+9 cm w stosunku do poprzedniczki) bardziej niż wcześniej model wpisuje się w lukę między Golfem (4,2 m) i Passatem (4,77 m). Nowa Jetta z pewnością nie jest już "Golfem z kufrem", jak swego czasu o niej się mówiło. Auto ma teraz indywidualny charakter, jak Eos czy Tiguan.
Volkswagen Jetta jest bestsellerem w tych krajach, gdzie odbiorcy preferują nadwozie typu sedan - tak jest m.in. w USA, Chinach czxy Turcji. Natomiast o tym, że inne rynki rządzą się własnymi zasadami, może świadczyć przykład Niemiec: tutaj w klasie samochodów kompaktowych i średnich (segment A) aż 46,7% udziału mają auta ze skośnym tyłem (hatchback). Podobnie jest we Francji czy we Włoszech. W tych krajach gwiazdą jest Golf. W wyższych klasach coraz większe znaczenie mają limuzyny. Szczególnie w przypadku, gdy design i technika mają sportowy charakter, a jakość jest wysoka, między Skandynawią a Morzem Śródziemnym klienci podróżujący służbowo i prywatnie chętnie kupują limuzyny. W Europie Zachodniej udział sedanów w segmencie B wynosi ok.20% i tendencja jest wzrostowa.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jetta odcina się od Golfa