Amerykański Mercedes-Benz zapłacił w grudniu 28,9 mln USD grzywny za naruszenie federalnych norm zużycia paliwa przez sprowadzone przez spółkę auta.
To druga pod względem wielkości grzywna nałożona przez NHTSA w historii za naruszenie przepisów CAFE, określających dopuszczalne zużycie paliwa przez auta na określonym dystansie. Największą grzywnę w historii zapłacił w 2007 r. właściciel Mercedesa, koncern DaimlerChrysler (obecnie Daimler). Wyniosła ona 30,3 mln USD. Wtedy również powodem było sprowadzenie aut z wcześniejszego rocznika.
Wśród ukaranych przez NHTSA w minionym roku są także Volkswagen of America, który za sprowadzenie półciężarówek zapłacił 4,5 mln USD. Porsche Cars North America i Maserati Automobiles of America zapłaciły po 1,2 mln USD, a Ferrari North America zostało ukarane grzywną 1,1 mln USD.
Analitycy podkreślają, że grzywny nie spełniają zasadniczo swojej roli bo firmy wpisują je bowiem w koszty.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kara dla Mercedesa za sprowadzenie aut do USA