Silniejsza pozycja złotego wobec euro to dobry sygnał zarówno dla klientów, jak i dostawców branży Car Fleet Management. Do tej pory zawieranie nowych kontraktów było wstrzymywane przez polskie firmy, ze względu na coraz wyższe ceny nowych aut i niepewność co do stanu gospodarki.
Zachodni rynek aut używanych został w minionych miesiącach dotknięty podwyżkami cen samochodów używanych. Wpływ na to miało złomowanie sporej ilości 10-letnich i starszych pojazdów oraz zmiana postaw konsumenckich. Klienci indywidualni kupujący dotąd nowe auta, w sytuacji dekoniunktury coraz częściej wybierają pojazdy kilkuletnie, a rosnący popyt daje impuls do wzrostu cen.
- Ponowne ożywienie importu samochodów używanych na skutek niższego kursu Euro przełoży się negatywnie na wartości rezydualne pojazdów. Nie obawiamy się jednak wzrostu rat leasingowych z tego powodu, gdyż w końcówce roku będzie on łagodzony obniżkami cen zakupowych nowych aut. Liczymy, że dadzą one impuls do zawierania kontraktów na Full Service Leasing – dodaje Ireneusz Tymiński.
KBC Autolease Polska Sp. z o.o. należy do międzynarodowej grupy finansowej KBC. Swoją działalność koncentruje na branży Car Fleet Managment (CFM), specjalizuje się w Full Service Leasingu (FSL) samochodów, określanym także jako wynajem długoterminowy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: KBC Autolease Polska: nadchodzi czas odwilży