Przez ostatnie lata Kia mocno pracowała na poprawę wizerunku. Chyba się udało bo w 2010 r. z fabryk koreańskiego producenta wyjechało ponad 2 mln nowych aut, a koncern świętuje rekordowe wyniki sprzedaży na całym świecie.
W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż we wszystkich odmianach wyniosła 6 284 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła z liczbą 4 112 Venga. Trzecie miejsce na podium - 2 987 szt. - należy dla Sportage. Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Soul (1 391), Picanto (612), Sorento (547), Rio (178), Magentis (159), Carens (92) oraz Carnival (67). Dostawcza Kia K 2900 znalazła 147 nabywców.
Firma Kia Motors Polska powstała w 1995 r. Sieć dealerska składa się obecnie z 67 punktów sprzedaży oraz 72 punktów serwisowych, w których pracuje blisko 3 000 osób.
Wojciecha Szyszko, szef Kia Motors Polska, nie kryje satysfakcji z uzyskanych wyników. Zapowiada też 10% ogólny spadek sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 000 szt. oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5%
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kia Motors Polska podsumowuje rok i ujawnia plany