Klienci rezygnują z zakupu aut w salonach?

Klienci rezygnują z zakupu aut w salonach?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Łodzianie, kupujący nowe auta, znaleźli sposób na oszczędności. Wystarczą dwa dni urlopu i podróż zagraniczna, aby przy zakupie np. Volkswagena Passata CC zaoszczędzić 31 tys. zł. W tym roku import nowych aut wzrósł o 30%.

Nowe samochody w Berlinie, Monachium i Dortmundzie są od 15 do 30% tańsze niż w Polsce. Wszystko przez znacznie wyższe marże, jakie do ceny naliczają nasi dealerzy, pisze "Dziennik Łódzki".

Zarabiają na tym firmy, które do tej pory sprowadzały z zachodu auta używane. Na swoich stronach internetowych zachęcają klientów do wycieczek za Odrę po nowe auta.

Sprowadzaniem nowych aut z Niemiec najbardziej przerażone są polskie salony samochodowe. Jeden z pracowników łódzkiego dealera fiata przyznaje anonimowo, że z miesiąca na miesiąc ma coraz mniej klientów.

"Dziennik Łódzki" cytuje Michała Zawadzkiego, doradcę ds. samochodów nowych Ford Auto Brzezińska: - Prawie wszyscy klienci przychodzą do nas z katalogami aut od niemieckich dealerów. Zanim zdecydują się na zakup, skrupulatnie porównują krajowe oferty z zagranicznymi. Jeśli w grę wchodzi tańsze auto, to jest nam łatwiej je sprzedać. Niestety, gdy chodzi o droższy samochód, to przegrywamy z niemieckimi salonami. Jeśli mogą zaoszczędzić 30 tys. zł, klienci wolą kupić auto u zachodnich sąsiadów. My możemy tylko konkurować jakością obsługi. Nie ma wątpliwości, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy w polskich salonach ceny aut spadną.

Dzieje się tak już obecnie jednak dealerzy najczęściej starają się przyciągnąć klientów dodając gratis wyposażenie (klimatyzację albo opony zimowe). Jednak takie zabiegi nie pomagają. Klienci wolą zapłacić taniej niż dostać dodatkowe wyposażenie, które nie zawsze jest im potrzebne.

Wysokie marże w Polsce sprawiają, że nowe pojazdy są u nas droższe niż na zachodzie Europy, pisze "DŁ". Marża, jaką dealerzy pobierają za nowe auta, wynosi w Polsce od 20 do 30% wartości auta. W Niemczech jest to 5-10%. Innym powodem odpływu klientów może być przeliczanie cen po wyższym kursie sprzed okresu gdy złotówka bardzo się umocniła.




×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Klienci rezygnują z zakupu aut w salonach?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!