Ile nowych aut kupują Polacy? Z powodu kłótni przedstawicielstw koncernów samochodowych od dwóch miesięcy nie można dostać tych informacji w Polsce, a tylko z zagranicy.
"GW" napisała, że winny jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), stowarzyszenie przedstawicielstw koncernów motoryzacyjnych reprezentujące Polskę w ACEA. - Nie dostaliśmy z PZPM oficjalnych danych o sprzedaży aut i dlatego podaliśmy dane szacunkowe, na podstawie informacji przekazanych przez poszczególne firmy - poinformowała Quynh-Nhu Huynh z centrali ACEA w Brukseli. I podkreśliła: - To dla nas wyjątkowa sytuacja i mamy nadzieję, że w tym miesiącu dostaniemy od PZPM oficjalne dane.
Ale to płonna nadzieja. PZPM nie przekaże ACEA oficjalnych danych o sprzedaży aut w Polsce w maju - powiedział "GW" dyrektor Jakub Faryś z PZPM. Tłumaczy, że to skutek konfliktu w organizacji. Faryś: - Fiat zawiesił swoje prace w Związku i nie przekazuje nam danych, więc nie możemy publikować oficjalnych raportów o sprzedaży aut w Polsce ani przekazać ich ACEA.
Nie wiadomo dlaczego Fiat zawiesił członkostwo w PZPM. Gazeta nieoficjalnie dowiedziała się, że doszło do kłótni pomiędzy zarządem PZPM a szefem Fiata w Polsce.
Problemu nie było, kiedy statystyki sprzedaży aut ogłaszała ekspercka firma Samar, przekazując je także do ACEA. Samar nadal gromadzi dane o polskim rynku motoryzacyjnym, ale od kilku miesięcy najpierw oficjalnie ogłasza je PZPM, a dopiero potem Samar, dodając swoje analizy rynku. - Mamy taką dżentelmeńską umowę z PZPM - tłumaczy szef Samaru Wojciech Drzewiecki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kłótnia koncernów blokuje moto-statystyki