XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Kłótnia koncernów blokuje moto-statystyki

Kłótnia koncernów blokuje moto-statystyki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ile nowych aut kupują Polacy? Z powodu kłótni przedstawicielstw koncernów samochodowych od dwóch miesięcy nie można dostać tych informacji w Polsce, a tylko z zagranicy.

Od kwietnia w Polsce nie publikuje się statystyk sprzedaży nowych aut, pisze Gazeta Wyborcza. Publikuje je tylko Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA), główny związek koncernów samochodowych w Europie. Ale także ACEA zaczęło do danych z Polski dodawać uwagę, że to tylko "szacunki".

"GW" napisała, że winny jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), stowarzyszenie przedstawicielstw koncernów motoryzacyjnych reprezentujące Polskę w ACEA. - Nie dostaliśmy z PZPM oficjalnych danych o sprzedaży aut i dlatego podaliśmy dane szacunkowe, na podstawie informacji przekazanych przez poszczególne firmy - poinformowała Quynh-Nhu Huynh z centrali ACEA w Brukseli. I podkreśliła: - To dla nas wyjątkowa sytuacja i mamy nadzieję, że w tym miesiącu dostaniemy od PZPM oficjalne dane.

Ale to płonna nadzieja. PZPM nie przekaże ACEA oficjalnych danych o sprzedaży aut w Polsce w maju - powiedział "GW" dyrektor Jakub Faryś z PZPM. Tłumaczy, że to skutek konfliktu w organizacji. Faryś: - Fiat zawiesił swoje prace w Związku i nie przekazuje nam danych, więc nie możemy publikować oficjalnych raportów o sprzedaży aut w Polsce ani przekazać ich ACEA.

Nie wiadomo dlaczego Fiat zawiesił członkostwo w PZPM. Gazeta nieoficjalnie dowiedziała się, że doszło do kłótni pomiędzy zarządem PZPM a szefem Fiata w Polsce.

Problemu nie było, kiedy statystyki sprzedaży aut ogłaszała ekspercka firma Samar, przekazując je także do ACEA. Samar nadal gromadzi dane o polskim rynku motoryzacyjnym, ale od kilku miesięcy najpierw oficjalnie ogłasza je PZPM, a dopiero potem Samar, dodając swoje analizy rynku. - Mamy taką dżentelmeńską umowę z PZPM - tłumaczy szef Samaru Wojciech Drzewiecki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kłótnia koncernów blokuje moto-statystyki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!