Z okazji Dnia Kobiet Instytut Samar zaprezentował dane statystyczne, dotyczące pań, będących klientami polskich salonów samochodowych.
W wycinkowym rozbiciu na wybrane marki udział ten wynosi: Fiat: 26,15%, Ford: 25,03%, Nissan: 34,64%, Suzuki: 45,73%. To oczywiście nie jedyne firmy, których produkty nabywają panie lub maja w tym swój wydatny udział.
Samar podaje, że w 2005 r. udział małżeństw (gdy oboje występują na fakturze) wynosił 18,1%, w 2007 spadł do 13,9%. Częstą przyczyną rejestrowania drugiego samochodu w rodzinie na oboje małżonków była chęć korzystania z należnych zniżek ubezpieczeniowych. Obecnie tendencja taka jest niższa, ponieważ powszechniejsze stały się pakiety ubezpieczeniowe, obowiązujące przy zakupie nowego auta, a po drugie panie zyskały już prawo do "własnych" zniżek i nie muszą dopisywać mężów jako współwłaścicieli aut.