XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Kolejne doniesienia o planach zamknięcia fabryki GM w Tychach

Kolejne doniesienia o planach zamknięcia fabryki GM w Tychach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W przypadku przejęcia europejskich zakładów General Motors przez włoskiego Fiata dojdzie do zamknięcia m.in. fabryki silników Ispol w Tychach, należącej do GM i Isuzu - informują w czwartek kolejne niemieckie media.

Dzienniki "Financial Times Deutschland" oraz "Handelsblatt" powołują się na dokument pt. "Projekt Phoenix", który szef Fiata Sergio Marchionne miał przedstawić w poniedziałek niemieckiemu ministerstwu gospodarki.

Wbrew informacjom, podanym w środę przez "Frankfurter Allgemeine Zeitung", dziennik "FTD" pisze, że aktualna strategia Fiata na wypadek przejęcia GM przewiduje likwidację mniejszej liczby fabryk i miejsc pracy, niż się obawiano. "FAZ" informował o 10 zakładach. Zobacz więcej: Czy Fiat chce zamknąć 10 fabryk?

Jednak w obu artykułach mowa jest o planach zamknięcia fabryki w Tychach.

"FTD" cytuje zasiadającego w radzie nadzorczej Fiata Rolanda Bergera, który mówi o "dwóch małych likwidacjach w Anglii i Polsce". Chodzi o fabryki w Luton i Tychach - informuje gazeta.

Zachowane miałyby zostać wszystkie cztery zakłady należącego do GM Opla w Niemczech, w tym fabryka silników w Kaiserslautern, której przyszłość miała być zagrożona.

Z kolei według "Handelsblatt" koncepcja Fiata przewiduje ograniczenia w zakładach GM w Saragossie (Hiszpania), Trollhaettan (Szwecji) i Antwerpii (Belgia), a także fabrykach Opla w Bochum i Ruesselsheim. Zamknięty mógłby zostać zakład Opla w Kaiserslautern. Zagrożone byłyby również zakłady w Luton i austriackim Graz.

Fiat chciałby również zamknąć swoje obecne zakłady w południowych i północnych Włoszech.

Zabiegając o przejęcie europejskich zakładów amerykańskiego koncernu General Motors Fiat dąży do uzyskania pozycji największego producenta samochodów w Europie oraz drugiego na świecie, po japońskiej Toyocie. By sfinansować fuzję zamierza starać się o poręczenia rządowe w wysokości 5-7 mld euro od państw, gdzie znajdują się fabryki Opla względnie GM.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejne doniesienia o planach zamknięcia fabryki GM w Tychach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!