Volkswagen niebawem ma ogłosić plany budowy zakładów w Stanach. Z kolei BMW rozbudowuje fabrykę w Karolinie, gdzie będą montowane modele X6 i X3.
Słaby dolar gwałtownie ograniczył margines zysku osiągany na sprowadzanych z zagranicy samochodach. Nawet amerykańskie koncerny mają kłopot z importem aut wyprodukowanych poza USA przez filialne marki. W przypadku GM dotyczy to takich modeli jak Pontiac G8, Saturn Astra (Niemcy) czy Chevrolet Aveo (Korea Płd.).
Z kolei kontrolowany przez Forda Volvo rozważa produkcję swoich modeli w jednym z zakładów należących do amerykańskiego koncernu. Będzie to najprawdopodobniej C30, który ma wiele elementów z należącą także do Forda Mazdą 3.
Zagraniczni producenci zwiększają z kolei produkcję w już istniejących na terenie USA zakładach i Przymierzają się do budowy nowych. Dolar a wraz z nim koszty, staniał tak bardzo, że poważną alternatywą stało się produkowanie w Stanach przez zagraniczne koncerny samochodów na eksport - czytamy w "WSJ Polska".
Przykładem może być japońskie Mitsubishi, które auta z montowni w Ilinois wysyła do krajów arabskich i Europy Wschodniej.Drogim krajem okazała się nawet Kanada, do której okazała się nawet Kanada, do której jeszcze kilka lat temu chętnie przenoszono produkcję ze Stanów. Spadek wartości dolara w najmniejszym chyba stopniu odczuła Toyota, która na terytorium USA ma aż 10 zakładów.
Najpoważniejsze plany ekspansji snują jednak Niemcy. Już za dwa miesiące Volkswagen ma ogłosić plany budowy nowych zakładów w USA. Z kolei BMW rozbudowuje fabrykę w Karolinie Południowej, gdzie będą montowane nowe modele X6 i X3.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koncerny motoryzacyjne przenoszą produkcję do USA