PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koniunktura słabnie, a PGD jedzie dalej

Autor: Puls Biznesu
03-10-2008 05:05

Wielomarkowe salony aut (przynajmniej na razie) nie robią kariery. Nie przejmuje się tym PGD, który rusza z kolejną inwestycją.

Już za kilka miesięcy w Warszawie ruszy nowy salon wielomarkowy. Inwestorem jest krakowska Grupa PGD, największy krajowy diler samochodów. Wartość inwestycji wynosi 8-9 mln zł - informuje "Puls Biznesu".
— Obiekt będzie gotowy na przełomie I i II kwartału przyszłego roku — zapowiada Wojciech Kordalewski, dyrektor regionu mazowieckiego PGD.

Placówka powstaje tuż obok działającego od kilku lat Centrum Motoryzacyjnego Toruńska, należącego do PGD. Firma sprzedaje tam auta marek: Ford, Fiat, Nissan i Suzuki. Szykuje się także do uruchomienia salonu luksusowej japońskiej marki Infiniti. W nowym obiekcie sprzedawane będą cztery kolejne marki. Jakie? Firma na razie ujawnia nazwę tylko jednej z nich.

— Mamy podpisane listy intencyjne z dwiema firmami. Jedną z nich jest Mitsubishi — przyznaje Wojciech Kordalewski.

Przedstawiciele tej japońskiej marki nie ukrywają, że salony wielomarkowe mają zalety. Z reguły przyciągają więcej klientów niż placówki, gdzie diler wystawia auta tylko z jednej stajni.

— Najważniejsze jest to, że PGD to partner, z którym od kilku lat współpracujemy w Bielsku-Białej. To największy w kraju diler i jest w stanie sprzedawać dużo aut — twierdzi Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający firmy MMC Car Poland, dystrybutora aut marki Mitsubishi w Polsce.

Zdaniem ekspertów, salony wielomarkowe w Polsce to jedna z niewielu pozytywnych zmian, które przyniosło rozporządzenie Komisji Europejskiej o liberalizacji rynku motoryzacyjnego w Europie. Nie powstało ich jednak w kraju zbyt wiele.

— Koszt ich uruchomienia jest bardzo wysoki, a poza tym bardzo trudno jest spełnić standardy obsługi kilku producentów naraz — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar, monitorującej krajowy rynek motoryzacyjny.

Przyznaje jednak, że gdyby nie unijne rozporządzenie, budowanie sieci dilerskiej w Polsce przez niektóre firmy, na przykład Mazdę, trwałoby zbyt długo. Japończycy, którzy niedawno powrócili nad Wisłę z oficjalną sprzedażą aut, od razu większość sieci oparli na umowach z dilerami innych marek.

— Salony wielomarkowe nie rozwijają się zbyt dynamicznie, ale to głównie wynik zastoju całego polskiego rynku motoryzacyjnego. Jeśli sprzedaż się ożywi, powstanie ich więcej. Dla dilera więcej marek to mniejsze ryzyko i szansa na sprzedaż większej liczby aut — przekonuje Arkadiusz Tomala.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.