XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Koreańskie automotive w Polsce? Bardziej części niż samochody

Koreańskie automotive w Polsce? Bardziej części niż samochody
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W październiku, Polska Izba Motoryzacji (PIM), na zaproszenie Kancelarii Prezydenta RP, uczestniczyła w delegacji do Korei, której celem było zacieśnienie stosunków gospodarczych do poziomu partnerstwa strategicznego i podpisanie wielu umów pomiędzy Polską a Koreą. W kilkudziesięcioosobowej delegacji nie mogło rzecz jasna zabraknąć przedstawiciela sektora automotive. Polską Izbę Motoryzacji reprezentował Wiceprezes Janusz Kobus.

Serwis internetowy PIM, prezentując relację z wyprawy do Korei, robi to niejako ustami wiceprezesa, który odpowiadając na pytanie o inwestycje azjatyckich firm w montownie samochodów na terenie Polski, stwierdził m.in. że wszystko zależy od wielkości sprzedaży samochodów marek koreańskich w Europie, które radzą sobie lepiej niż inne ale znaczących wzrostów sprzedaży na rynku UE trudno jest oczekiwać: - (...) w najbliższym czasie nie spodziewałbym się otwarcia nowych montowni Hyundai’a czy Kia w UE , ponieważ kilka lat temu firmy z Korei ulokowały na terenie Słowacji i Republiki Czeskiej dwie fabryki / montownie, a w miesiącu wrześniu zakończono znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych w istniejącej fabryce w Turcji, powiedział wiceprezes Kobus, który bardziej liczy na inwestycje firm koreańskich w produkcję części dla fabryk samochodów producentów koreańskich na Słowacji i Republice Czeskiej. I dalej: - Firmy koreańskie, dostarczające części na tzw. pierwszy montaż są na tyle profesjonalne, że wchodząc do Europy mogłyby rozszerzać bazę swoich klientów o inne koncerny europejskie.

Przykładem może być Mando Corporation Poland, której inwestycja w budowę fabryki układów hamulcowych i systemów wspomagania kierownicy w Wałbrzychu była największą koreańską inwestycją w Polsce w 2012 r. (ok. 122 mln USD).

źródło: Polska Izba Motoryzacji
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koreańskie automotive w Polsce? Bardziej części niż samochody

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!