W 2010 r. odnotowano wzrost sprzedaży nowych autobusów. Krajowi przewoźnicy zakupili łącznie 1 072 autobusy o dmc powyżej 5 t, czyli o 120 szt. więcej niż w 2009 r. (+12,6%). A wszystko to przede wszystkim dzięki zakupom miejskich przewoźników, informuje JMK Analizy Rynku Transportowego.
W ub.r. największą stratę sprzedaży w porównaniu z wynikami za 2009 r. odnotowały następujące marki: Solbus (-57 szt.), Autosan (-45), Kapena (-31) i Mercedes-Benz (-23) Identyczny poziom osiągnęło Isuzu, a najlepszą, wzrostową dynamiką sprzedaży w porównaniu do 2009 r. mogą pochwalić się producenci: Solaris (+132 szt.), MAN (+62), SOR (+39), Scania (+18), Otokar (+12) oraz Setra (+9). JMK przypomina, że w zeszłym roku na polskim rynku autobusowym zadebiutowały aż dwie nowe marki: belgijski Van Hool, którego w Polsce reprezentuje podpoznańska spółka Busclub (na razie sprzedali 3 luksusowe autokary) oraz turecki Otokar, którego w Polsce reprezentuje spółka Gran (dostarczyła 12 autobusów miejskich do Przemyśla). Polskim bestsellerem autobusowym roku został miejski model Solaris Urbino 18 sprzedany w ilości 187 egz.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kto sprzedał najwięcej autobusów?