Znany producent sportowych supersamochodów od lat nader przychylnie odnosi się do kompozytowych konstrukcji stąd jego obecność na wystawie JEC Composites.
JEC Composites to organizacja skupiająca wokół siebie firmy, osoby i instytucje zainteresowane rozwojem i implementacją rozwiązań technicznych związanych z materiałami kompozytowymi. Gościem honorowym ostatniej europejskiej wystawy JEC, było Lamborghini. Uczestnictwo firmy w tej wystawie nie było przypadkowe. Producent z Sant Agata używała włókien węglowych już w latach 80. w legendarnym modelu Countach. Współcześnie technologie kompozytowe pozwalają Lamborghini budować wytrzymałe i lekkie konstrukcje samonośne. Skorupa modelu Murcielago waży nieco ponad 300 kg. Lamborghini, dostrzegając korzyści płynące z tej technologii zainwestowało w ośrodek badawczy na Uniwersytecie Waszyngtona w Seatle. Automobili Lamborghini Advanced Composite Structures Laboratory poza rozwojem technologii kompozytowych dla potrzeb rynku motoryzacyjnego, ma również zająć się materiałami dla potrzeb wypraw kosmicznych. Poza Uniwersytetem i Lamborghini w projekcie partycypuje również Boeing.
Jednym z ostatnich osiągnięć Lamborghini w dziedzinie zastosowania włókien węglowych, jest model LP 570-4 Superleggera. Jego waga została zmniejszona o 70 kg w stosunku do modelu bazowego co daje wyższą prędkość i przyspieszenie. Jednak to nie jedyne cele, bo firma ta podobnie jak inne marki, stara się budować pojazdy o jak najniższej emisji CO2. Dzięki zastosowaniu kompozytów, LP 570-4 Superleggera emituje o 20% mniej gazu cieplarnianego, niż model wyjściowy.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lamborghini a kompozytowa przyszłość