Systemy oświetleniowe znacząco wpływają na ekonomię pojazdów. Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy, natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się wyższą efektywnością, pobierają ok. 80 W.
Diodowe światła do jazdy dziennej zadebiutowały w Audi A8 W12 już w 2004 roku. W roku 2008 pojawił się sportowy model R8, który był pierwszym na świecie samochodem z pełnymi reflektorami LED. Obecnie to wysoce zaawansowane rozwiązanie jest dostępne w pięciu seriach modelowych: R8, A8, A6, A7 Sportback i A3.
W różnych modelach, Audi stosuje różne reflektory diodowe. W modelu A8 wykorzystuje się np. jednostki z 76 diodami świetlnymi. W Audi A3, w każdym reflektorze znajduje się 19 diod obsługujących światła mijania i światła drogowe. Uzupełnia je moduł świateł do jazdy przy każdej pogodzie i doświetlania zakrętów oraz diodowe pasmo świateł do jazdy w dzień, świateł pozycyjnych i kierunkowskazów. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.
źródło: Audi
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: LED'y w Audi ekologiczną innowacją zatwierdzoną przez UE