W styczniu br. zarejestrowano 1 112 samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 3,5t. To mniej o 128 szt. (-10,3% w porównaniu do stycznia 2014). Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego po analizie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów pisze, że był to pierwszy miesiąc roku na niezłym średnim poziomie z ostatnich 4 lat.
W grupie pojazdów ciężarowych zarejestrowano 989 aut najcięższych od dmc>16t (kompletnych podwozi i ciągników razem). Było ich o 8% (-86 szt.) mniej niż w styczniu ub.r., i mniej niż w grudniu o 36,6% (-571). Firmy rejestrujące na regon kupiły blisko 1 tys. pojazdów ciężarowych (-42,6% m/m i -10,4% r/r). Udział pojazdów kupionych w leasingu czy CFM wyniósł 63%.
W rankingu marek w grupie samochodów o dmc>3,5t, w styczniu 2015r. na 1. miejsce wysunął się DAF rejestrując 287 szt. (+181,4% r/r; +52,7% m/m). Była to jedna z trzech marek, która osiągnęła rezultat wyższy niż rok wcześniej i jako jedyna wyższy niż w grudniu. Na 2. miejscu VOLVO sięgnęło wyniku 200 szt. (+5,8% r/r). Za nim Mercedes-Benz odnotował 161 wydanych pojazdów (-38,8% r/r).
W grupie najcięższych pojazdów (dmc>16t) pierwszy był DAF (282; +184,8%) potem VOLVO (200; +5,8%), SCANIA (125; -37,8%) i Mercedes-Benz (125;-45,9%) a za nimi MAN (122; -42,2%).
źródło: PZPM
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lekki poślizg rynku ciężarówek