Podczas 45. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show Lexus przedstawił model flagowej limuzyny LS+ Concept z systemem autonomicznego prowadzenia, a także limitowane edycje modeli RC f i GS F, upamiętniające 10-lecie sportowych modeli Lexus F.
Limuzyna LS+ Concept wskazuje kierunek, w jakim firma planuje podążać w dalszym rozwoju swojej oferty. Oprócz technologii autonomicznej nawigacji, samochód ma być wyposażony w reflektory ze wzbogaconymi laserami, a także tylne lampy zespolone i elektroniczne lusterka boczne.
Technologia "Highway Teammate", która powinna pojawić się na rynku wraz z premierą flagowca, ma pozwalać na bezpieczne prowadzenie autonomiczne od wjazdu na autostradę do jej opuszczenia. Działać będzie w oparciu o mechanizmy rozpoznawania obiektów, oceny sytuacji i sterowania systemami pokładowymi, które będą odpowiadały na warunki ruchowe i umożliwiały np. automatyczne włączanie się do ruchu, zmiany pasów i opuszczenie autostrady, a także utrzymanie odpowiedniej odległości pomiędzy pojazdami.
Samochód LS+ Concept może komunikować się z centrum danych w celu aktualizacji oprogramowania systemowego, dzięki któremu będą dodawane nowe funkcjonalności dla pojazdu. System operacyjny tego samochodu będzie funkcjonował w oparciu o mechanizmy uczenia maszynowego, które będą na bieżąco przetwarzać informacje o drogach, otoczeniu i warunkach, powiększając tym samym możliwości zautomatyzowanego prowadzenia.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lexus przedstawił autonomiczną limuzynę - model LS+ Concept